Vstupní stránka (Landing Page)

Vstupní (cílová) stránka

Je webová stránka, která se zobrazí po kliknutí na výsledek vyhledávání optimalizovaného pro vyhledávače, marketingovou kampaň či e-mail nebo online reklamu. Na vstupní stránce se obvykle zobrazí logické rozšíření reklamy, výsledku vyhledávání nebo odkazu. Vstupní stránky jsou navrženy speciálně pro splnění konkrétního cíle a obsahují přesvědčivou výzva k akci (CTA). Jakmile se uživatel na vstupní stránku dostane, je apelováno na to, aby splnil daný (a jediný) cíl, např. se připojili k odběru vašeho newsletteru, vyplnil poptávkový formulář nebo provedl objednávku.

Pokud jste vytvořili ebook, který návštěvníkům webové stránky nabízíte ke stažení zdarma výměnou za přihlášení k odběru newsletteru, nebudete uživatelům zobrazovat jiné možnosti interakce, které by odvedly pozornost od primárního cíle. Nebudete jim zobrazovat odkazy na blog, videa z YouTube, fotky z Instagramu ani nejnovější příspěvky z Facebooku. Každá z těchto možností zvyšuje pravděpodobnost toho, že se uživatel přesune na jiné stránky bez provedení požadované akce. Proto jsou vstupní stránky jednoduché a přehledné a díky tomu jsou nejlepší volbou pro zvýšení míry konverze marketingových kampaní a snížení nákladů na získání potenciálního zákazníka nebo prodeje produktů či služeb.

Vstupní stránky se od ostatních webových stránek obvykle liší tím, že nejsou zobrazeny v hlavní navigaci a slouží pouze ke konkrétnímu účelu v určitém okamžiku reklamní kampaně zaměřené na určitou cílovou skupinu. Domovská stránka poskytuje obecný přehled, ale pokud máte konkrétní či krátkodobý cíl, je vstupní stránka cenným marketingovým kanálem, který vám tohoto cíle pomůže dosáhnout. Hlavním cílem vstupní stránky je proměnit návštěvníky webu v (potencionální) zákazníky. Pokud je cílem navázat kontakt s potenciálním zákazníkem, bude vstupní stránka obsahovat formulář, kde uživatel zadá své kontaktní údaje, aby ho vaše firma mohla kontaktovat. Pokud je cílem prodej produktů nebo služeb, bude na vstupní stránce výzva k akci, která návštěvníka po kliknutí přesměruje do nákupního košíku.

Pro zvyšování úspěšnosti vstupních stránek se využívají ověřené metody optimalizace pro konverze.